دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1397 - 09:00
دبیرکل جمعیت رهپویان در گفت‌ گو با آنا مطرح کرد؛

امید به آینده نامعلوم اروپایی‌ها در برجام اشتباهی فاحش

پرویز سروری گفت: وقتی یک معاهده بین المللی و تفاهم نامه ای که امضای سازمان ملل را پای خود دارد این چنین مورد تمسخر قرار می‌گیرد ظرفیتی برای اعاده حقوق ملت ایران ندارد.
کد خبر : 279392

پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره رفتار آمریکایی‌ها در برابر برجام، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پیش از این بارها بدعهدی آمریکایی‌ها را گوشزد کرده بودند، اظهارکرد: آمریکایی‌ها نظریه ثابتی دارند که می‌گویند ما دوست و دشمن ثابتی نداریم و دوست و دشمن را مبتنی بر منافع خود را انتخاب می‌کنیم و نتیجه این آن می‌شود که به راحتی هرگونه نقض عهد، دروغ و تخلفی را انجام دهند.


وی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام با وجود این که ظاهری تلخ دارد؛ در باطن می‌تواند برای ملت ایران بسیار شیرین باشد تصریح کرد: خروج آمریکا به برزخ برجام پایان داد. شرایطی که کاملا علیه ما بود؛ اما اکنون تکلیفمان روشن است. باید برای وضعیت کنونی برنامه ریزی کنیم و این برنامه ریزی جز در مورد اقتصاد مقاومتی نمی‌تواند چیز دیگری باشد.


این فعال سیاسی با اشاره به مواضع برجامی برخی مسئولان گفت: برخی در جریان برجام مواضعی اتخاذ کردند که نگرانی‌ها را دو چندان کرد. چرا که بیش از دو سال شرایط برزخی برجام را حفظ کردند.


سروری با تاکید بر اینکه اکنون نیز نباید به اروپایی‌ها چندان امیدوار داشت، افزود: اروپا تحمل مقاومت در برابر آمریکا را ندارد. باید توجه داشت که ترنور مالی کشورهای اروپایی با آمریکا چندین برابر ترنور مالی ایران با این کشورهاست. طبیعتا آن‌ها قادر نیستند در برابر اراده آمریکا بایستند.


وی با اشاره به اینکه اساس برجام بر رفع تحریم‌ها بوده است گفت: آن چیزی که اقتصاد ایران را آزار می دهد تحریم‌های آمریکایی است. انجام سوئیفت با وجود تحریم‌های آمریکا ممکن نخواهد بود. زیرا عنصر دلار در سوئیفت تعیین کننده عنصر است. طبیعتا حتی اگر اروپایی‌ها هم بخواهند همکاری کنند، وضعیت سخت خواهد بود و اگر بار دیگر بخواهیم کشور را در حالت برزخ نگه داریم تا ببینیم اروپایی‌ها چه برنامه‌ای دارند، جای تأسف دارد. حال آنکه آروپایی‌ها حرفشان حرف آمریکایی‌هاست اما به گونه ای دیگر آن را بیان می‌کنند.


دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در این راستا نقش پلیس بد را ایفا کردند و از موضع تهدید مطالب خود را عنوان کردند، در صورتی ک هاروپا با زبان نرم تر از سوی میگویند در برجام می‌مانیم از طرف دیگر میخواهند ایران را پای مذاکرات موشکی، منطقه ای و حقوق بشری بکشانند و همه این ها دلالت می کند که اروپایی ها هیچ حرف متفاوتی با امریکایی ها نمی زنند.


سروری با بیان اینکه امیدوار بودن به آینده نامعلوم اروپایی‌ها در برجام دارند اشتباه فاحشی است، گفت: مسئولان نباید بر مواضع سست و ناپایدار اصرار کنند مواضعی که استمرار آنها هر روز خسارت را برای کشور بیشتر خواهد کرد.


این فعال سیاسی تاکید کرد: آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند از برجام خارج شدند و متأسفانه هیچ هزینه‌ای هم پرداخت نمی‌کنند و تنها به عنوان عنصری مزاحم خطاب می‌شوند، بنابراین موضع گیری‌ها در شأن مردم و منافع ملی ایران نبود.


این فعال سیاسی با بیان اینکه پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام دلیلی برای ماندن در آن نیست خاطرنشان کرد: وقتی یک معاهده بین المللی و تفاهم نامه ای که امضای سازمان ملل را پای خود دارد این چنین مورد تمسخر قرار می‌گیرد ظرفیتی برای اعاده حقوق ملت ایران ندارد و ما باید به شرایط قبل از برجام باز گردیم و ظرفیت‌های خود را اصلاح کرده و روی پای خود بایستیم و بپذیریم برجام هیچ دستاوردی برای ما نخواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته